Jeżeli planujesz założenie sklepu internetowego, to zapewne wiesz, że najważniejszym dokumentem w Twoim e-sklepie jest jego regulamin.
W dzisiejszym wpisie zarysujemy jakie informacje musi zawierać regulamin.
Przedstawimy również kilka najczęstszych błędów, które dotyczą regulaminu sklepu internetowego.
Jakie informacje musi zawierać regulamin sklepu internetowego
W regulaminie Twojego przyszłego e-sklepu musisz umieścić:
>>> Kiedy otrzymuje się wezwanie do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny w postępowaniu przetargowym? – wywiad z mec. Dawidem Pantakiem
- Twoje dane jako osoby, która sprzedaje:
- Dane identyfikacyjne
- Adresowe
- Kontaktowe
- Odpowiednie numery ewidencyjne – jednoosobowa działalność gospodarcza – NIP; spółka – NIP i KRS; a także dane sądu, który rejestrował Twoją firmę.
- Regulamin musi opisywać proces sprzedaży w Twoim sklepie, np.:
- Na jakich zasadach opiera się składanie zamówień przez Twoich klientów
- W jaki sposób realizujesz zamówienia klienta
- Reguły dotyczące reklamacji i zwrotów, w tym kosztów, jakie ponosi Twój klient oraz wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Te wszystkie informacje powinny być napisane w sposób prosty i czytelny dla klienta oraz powinny być dla niego łatwo dostępne.
>>> Zapoznaj się z prawniczymi podcastami dla podmiotów gospodarki morskiej i przemysłu jachtowego: Wyjątkowe prawnicze podcasty – podcasty pierwszej wody
Najczęstsze błędy dotyczące regulaminu e-sklepu
Typowe błędy dotyczące regulaminu sklepu internetowego to:
- Brak regulaminu sklepu
- Treść regulaminu skopiowana od innego przedsiębiorcy. To nie tylko naruszenie praw autorskich. Skopiowany regulamin może nie odpowiadać procesowi sprzedaży w Twojej firmie, czyli w dalszym ciągu nie spełniasz wymogów prawnych sprzedaży przez internet
- Inne informacje w regulaminie, a inne na stronie internetowej. Najczęściej brak jednolitości przedstawianych informacji dotyczy zasad zwrotów i dostaw
- Klauzule niedozwolone w treści regulaminu. Rejestr klauzul niedozwolonych znajdziesz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Photo by Brooke Cagle on Unsplash
***
Umowa z konsumentem – czy szkoła językowa może podnieść cenę swoich zajęć z dnia na dzień?
Nowy Ład wymusza na przedsiębiorcach wiele zmian. Jeżeli w walce z kosztami w Twojej firmie zastanawiasz się, czy możesz podnieść cenę kursu lub zajęć w umowie z kursantem, np. Twojej szkoły językowej to… przeczytaj poniższy wpis
Czy mogę podnieść cenę kursu językowego – umowa z konsumentem [Czytaj dalej…]