• śr.. paź 16th, 2024

    Prawo i gospodarka

    Wszystko o prawie i gospodarce

    Opóźnienie klienta z dostarczeniem materiałów – jak temu zaradzić

    Opóźnienie klienta z dostarczeniem materiałów – jak temu zaradzić

    Masz wrażenie, że wiecznie czekasz na feedback lub dodatkowe materiały od klienta?

    Wydłuża Ci się termin realizacji, a ustalony harmonogram nadaje się do kosza?

    Podpowiemy Ci, co zrobić!

    Opóźnienie klienta z dostarczeniem materiałów – konsekwencje prawne dla Ciebie

    To, że klient nie przesyła materiałów lub nie przekazuje feedbacku na czas nie tylko wpływa na Twój harmonogram.

    W sytuacji, gdy w Waszej umowie jest zapis o karze umownej za nieprzestrzeganie terminu w jakim miałeś ukończyć projekt, sprawa może się skomplikować.

    >>> Jak zgodnie z prawem przeprowadzić cold calling – przeczytaj artykuł: Cold calling – czy możesz zadzwonić do klienta bez jego zgody?

    Teoretycznie Ci nic nie grozi, bo opóźnienia są spowodowane przez klienta.

    Jednakże pojawia się jeden problem – musisz to udowodnić.

    Jak w takim razie przeciwdziałać skutkom opóźnienia klienta z dostarczeniem feedbacku bądź niezbędnych materiałów?

    Przeczytaj swoją umowę z klientem, a później dodaj odpowiednie klauzule

    O opóźnieniu klienta z dostarczeniem mówimy wtedy, gdy nie robi tego w terminie określonym w umowie.

    Przeczytałeś swoją umowę i nie znalazłeś fragmentu mówiącego o tym w jakich terminach klient ma podejmować działania?

    >>> Jakie etapy czekają osobę, która dokonuje przekształcenia indywidualnej praktyki lekarskiej w podmiot leczniczy? – wywiad z mec. Marcinem Bartyńskim

    Możesz wykorzystać zapisy zamieszczone w darmowym poradniku mec. Bartosza Gajka – Wzór umowy dla Agencji Reklamowej. Pobierzesz go ze strony głównej bloga Na ratunek kreatywnym.

    Tak więc, jeśli do tej pory w swojej umowie nie zamieściłeś odpowiedniego zapisu, to zrób to teraz:

    1. AGENCJA niezwłocznie zawiadomi KLIENTA o ukończeniu każdego z Etapów i umożliwi KLIENTOWI zapoznanie się z pracami.

    2. KLIENT może zgłosić AGENCJI poprawki lub zastrzeżenia do prac objętych każdym z Etapów w terminie ____ dni od dnia udostępnienia tych prac przez AGENCJĘ

    A co w sytuacji, gdy klient milczy, choć miał już kilka dni temu nanieść poprawki lub zatwierdzić Twój projekt?

    >>> Zapoznaj się z niszowymi prawniczymi podcastami do zadań specjalnych dla biznesu

    Aby walczyć z uciążliwym i nieefektywnym milczeniem klienta, możesz wprowadzić następująca klauzulę ze Wzoru umowy dla Agencji Reklamowej:

    1. Opóźnienie KLIENTA ze zgłoszeniem Poprawek lub Zastrzeżeń do prac objętych każdym z Etapów trwające powyżej siedmiu (7) dni oznacza rezygnację z ich zgłoszenia i zatwierdzenie tych prac

    Czyli w umowie możesz określić, że opóźnienia klienta ze zgłoszeniem poprawek oznacza akceptację prac w całości.

    Po więcej prawnych rozwiązań, które zapobiegają opóźnieniom z winy klienta, a przyspieszają Twoją prace i chronią Twoje interesy, zapraszamy do artykułu Opóźnienie klienta z dostarczeniem materiałów/feedbacku dla agencji interaktywnej.

    Photo by KOBU Agency on Unsplash

    ***

    Wady dzieła – co możesz zrobić, gdy Twój współpracownik nie wywiąże się z pracy, którą mu zleciłeś

    Załóżmy, że prowadzisz agencję marketingową i korzystasz z usług współpracowników (np. takich na umowach B2B).

    „Pracując z ludźmi” masz zapewne często do czynienia z wadami dzieła.

    Można ująć, że wady dzieła to niezgodności sprzedanej, w tym wypadku, usługi z umową.

    Innymi słowy: ktoś „odstawił” fuszerkę, nie przygotował na czas materiałów, zrobił Ci stronę www która nie ma tych funkcjonalności na które się umawialiście etc. [Czytaj dalej…]

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *