Nowy Ład wymusza na przedsiębiorcach wiele zmian. Jeżeli w walce z kosztami w Twojej firmie zastanawiasz się, czy możesz podnieść cenę kursu lub zajęć w umowie z kursantem, np. Twojej szkoły językowej to… przeczytaj poniższy wpis 😉
Czy mogę podnieść cenę kursu językowego – umowa z konsumentem
W sytuacji, gdy zastanawiasz się, czy możesz podnieść ich ceny kursu, to mamy dla Ciebie dobrą i złą wiadomość. Możesz to zrobić, ale kursant musi wyrazić zgodę na zmianę ceny!
Nie możesz narzucić nowego rozwiązania. Kursant musi mieć on możliwość rezygnacji z umowy, jeżeli nie zgadza się na nowy warunek.
Zgoda kursanta na nową cenę – w jakiej formie?
To jaką postać przybierze zgoda kursanta na wyższą cenę zależy od zapisów w Waszej umowie/regulaminie.
Jeśli Twój dokument przewiduje wprowadzanie w nim zmian, to musisz udzielić klientowi informacji o nich oraz o tym, że ma prawo do rezygnacji z umowy, tzw. sprzeciwu.
Kursant ma 14 dni na wniesienie sprzeciwu. Po upływie tego czasu, jeżeli kursant nie zrezygnował z umowy, to przyjmuje się, że zaakceptował nowe postanowienia.
Natomiast, gdy zmiana warunków w umowie jest regulowana w inny sposób, to musisz otrzymać zgodę klienta na akceptację wyższej ceny np. w postaci aneksu do umowy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o działalności szkoły językowej – zapoznaj się z blogiem Jak założyć szkołę językową, np. czytając artykuł Czy w związku z Nowym Ładem możesz zmienić cenę kursu/zajęć w umowie z kursantem?
📌
Po przeczytaniu „Umowa z konsumentem – czy szkoła językowa może podnieść cenę swoich zajęć z dnia na dzień?”, zapraszamy również do lektury:
➡ Bezpieczna forma dokumentowa – skany umowy
➡ Numer dowodu czy PESEL? Czego wymagać od strony w umowie?