• śr.. paź 16th, 2024

    Prawo i gospodarka

    Wszystko o prawie i gospodarce

    Umowa z konsumentem – czy szkoła językowa może podnieść cenę swoich zajęć z dnia na dzień

    Czy szkoła językowa może podnieść cenę

    Nowy Ład wymusza na przedsiębiorcach wiele zmian. Jeżeli w walce z kosztami w Twojej firmie zastanawiasz się, czy jako szkoła językowa możesz podnieść cenę kursu lub zajęć w umowie z kursantem, to… przeczytaj poniższy wpis 😉

    Czy szkoła językowa może podnieść cenę kursu językowego – umowa z konsumentem

    W sytuacji, gdy zastanawiasz się, czy możesz podnieść ceny kursu, to mamy dla Ciebie dobrą i złą wiadomość.

    Możesz to zrobić, ale kursant musi wyrazić zgodę na zmianę ceny!

    >>> Odchyłka w powierzchni mieszkania – czy zapłacisz za metraż wykonany czy za ten, który jest oznaczony w umowie?

    Nie możesz narzucić nowego rozwiązania. Kursant musi mieć on możliwość rezygnacji z umowy, jeżeli nie zgadza się na nowy warunek.

    Zgoda kursanta na nową cenę – w jakiej formie?

    To jaką postać przybierze zgoda kursanta na wyższą cenę zależy od zapisów w Waszej umowie/regulaminie.

    Jeśli Twój dokument przewiduje wprowadzanie w nim zmian, to musisz udzielić klientowi informacji o nich oraz o tym, że ma prawo do rezygnacji z umowy, tzw. sprzeciwu.

    >>> Spółka z o.o. to po jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG) najpopularniejsza forma prowadzenia działalności. Dlaczego tylu przedsiębiorców wybiera ten rodzaj biznesu? – przeczytaj w artykule: Spółka z o.o. – dlaczego warto ja założyć?

    Kursant ma 14 dni na wniesienie sprzeciwu.

    Po upływie tego czasu, jeżeli kursant nie zrezygnował z umowy, to przyjmuje się, że zaakceptował nowe postanowienia.

    Natomiast, gdy zmiana warunków w umowie jest regulowana w inny sposób, to musisz otrzymać zgodę klienta na akceptację wyższej ceny np. w postaci aneksu do umowy.

    Photo by Unseen Studio on Unsplash

    ***

    Jak dokonywać zwrotów w internetowym sklepie z ubraniami

    Zakupy przez internet ubrań to prosta sprawa, nieprawdaż (no może oprócz kwestii rozmiarów 😉)?

    A jak jest ze zwrotami? O czym powinnaś pamiętać, czego się wystrzegać?

    Jak dokonywać zwrotów w internetowym sklepie z ubraniami?

    Po pierwsze jako klientka, która kupuje przez internet masz więcej praw [Czytaj dalej…]

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *